29 Şubat 2012 Çarşamba

Gece Beslenmesi-Elveda Biberonlar

     Biliyoruz ki yeni dogan döneminde bebegimizin beslenmesinde 3-4 saati gecirmemek gerekiyor.Susuz kalmamasi,barsak hareketlerinin gelismesi,vücudundaki bilirubinin atilmasi,sariligin önlenebilmesi ve daha bilmedigim bir cok sebep icin bu sürenin gecirilmemesini öneriyor doktorlar.
     Yeni dogan dönemi gecince bebegin beslenmesi icin uyandirilmamasi gerektigini belirtiyorlar.Bu dogrultu da bende emzirme bittikten sonra,uykusunda biberonla mama veriyordum.Cünkü eger vermezsem sabaha kadar cok huzursuz uyuyordu ve bunun aliskanlik degil de acliga bagli huzursuzluk oldugu apacik ortadaydi.
     Oglum en gec 9 da gece uykusuna geciyor,12 de -ben yatmadan önce- uykusunda-Tracy Hogg tabiriyle rüya ögünü- mamasini veriyordum.Sabah 8-9 gibi uyandiginda yine mamasini veriyordum ve kahvalti saatimiz 10´u buluyordu.
     1 yasini gectikten sonra gece beslenmesini tamamen kaldirmak icin düsünceler sarmisti beni,cünkü dislerini fircalayip yatiriyordum,gece tekrar mama iciyordu ve haliyle uykusunda yeniden dislerini fircalayamiyordum,bu da maalesef biberon cürügü dedikleri cürüklerden yapabilir kaygisi tasiyordum.Ayrica mamasini vermedigim günlerde gayet rahat ve deliksiz uykuya alismisti.Ama benim her aksam bugün-yarin diye kendi kendimi oyaladigimi hissetmis olacak ki,benim mamayi kesmeme firsat birakmadan kendi kendine reddetmeye basladi oglum.2 gece üstüste reddetti,arkasini döndü yatti,hatta neden uyandiriyorsunuz,ben böyle gayet iyiyim,ac falan da degilim,o sizin kuruntunuz der gibi söylene söylene uykuya devam etti :)
     Sabahlari da ayni sekilde davranmaya baslayinca 2.günün sonunda bende artik teklif etmez oldum.Simdi mutlu mesut sabaha kadar yine deliksiz uyuyor,sabah neseyle kalkiyor,biraz daha öne cektigimiz kahvalti saatine kadar da akillica kahvaltisini bekliyor.Hic zor olmadi,cok mutluyum.
     Daha önceleri her ne kadar sise ve bardakla icirsem de,elinde su biberonuyla rahat gezebildigi icin biberonla su iciyordu.Uzun bir süre önce onu da yok ettim ve yerine bildigimiz pipetli suluk aldim.Ona alisinca mi biberondan sogudu yoksa gercekten artik mama istemiyor mu ya da istahi mi kesildi bilmiyorum ama her ne sebepten olursa olsun su gece beslenmesi olayi bicak kesigi gibi bitince cok mutlu oldum.Biberonlari da kaldirmanin vakti gelmis oldu böylece.Tek üzüldügüm sey de sanirim isin bu tarafi,büyüdügünü görmek...Darisi cabalayan annelere olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder