30 Haziran 2011 Perşembe

Ek Gida Serüvenimiz-Oglumun Menüleri

     Ek gidaya gectigim ilk günlerde bu isi beceremeyip elime gözüme bulastiracagimdan öyle endiseliydim ki,saatlerce internette ne nasil yapilir,neye göre yapilir arastirip durmustum.Önüme cikan tecrübeleri anneleri bir bir sorguya cekiyordum,kafam karma karisikti.Birde isin heyecan kismi var tabi ki,minik bebeginizin büyüyüpte sizinle masada oturacagini düsündükce icinizde kipir kipir ediyor,bir an önce baslamak istiyorsunuz haliyle J

     Olayin icine girince bu isin aslinda hicte gözünüzde büyüttügünüz kadar zor ve karisik olmadigini göreceksiniz..Yemesi ve yememesi gereken belli basli besinleri bilirseniz gerisi tamamen sizin fantezinize kaliyor J Bul-bulustur,kar-karistir..Bitti J

     Konuyu uzatmadan oglumun neye nasil basladigiyla ve nelerle devam ettigimizden bahsetmek istiyorum.

     Öncelikle havuc püresi ve tahilli kasik mamalariyla basladik.Ilk dönem günde 1 ögününü bu sekilde gecirmistik .(Biliyorsunuz ki ben su tattirma olayina 4 aylik kadarken erkenden baslamistim ki 6 aylik oldugumuzda tam anlamiyla ek gidaya gecebileyim diye.) 5.ayinda havuc püresi ve kasik mamasinin yaninda yine günde 1 defa olmak kosuluyla menümüze cesitli sebzeler ve meyvelerde eklendi.Brokoli,patates,kirmizi pancar,kabak,patlican ve cilek,kivi haric akliniza gelen her türlü meyve…2 gün sebze veriyorsam 1 gün kasik mamasi,1 gün meyve vermeye basladim.Tabii bu 1 ögünün disinda bol bol emzirmek kosuluyla.5.ayimizin sonunda yavrukus artik tüm sebzelerin ve meyvelerin tadini biliyordu.Hatta en sevdigi sebzeler brokoli,karnabahardi J 6 aylik oldugumuzda da gün icinde ögün sayisini artirdim ve bu ek gida isini bir rutine oturtarak düzenli yemek yemesini sagladim.Su anda sevmedigi,yemek istemedigi yemekler olsa da en azindan alistirma dönemimiz coktan geride kaldi ve yormadan-yorulmadan bunuda atlatmis olduk..

Simdi gelelim oglumun yemek düzenine;

·         Sabah 8 gibi uyaninca anne sütü iciyor ve yeniden kestiriyor.

·         Saat 10-11 arasi tamamen uyaninca kahvalti yapiyor.

Kahvalti menümüz ise söyle ;

Pekmez,tahin,zeytin,krem peynir (labne olarak geciyor sanirim),domates,yumurta,bebek ekmegi dedikleri etimek gibi olan ekmeklerden,ihlamur yada meyve cayi,taze portakal suyu.

Peyniri az yagli aliyoruz,keci peynirini hic sevmedi,sevseydi keci peyniri verirdim.Domatesin cekirdeklerini cikariyorum,yumurtanin beyazi yasak oldugu icin sarisindan önce haftada 1 defa ¼ yumurta sarisi olmak üzere yeni yeni yarim yumurta sarisina cikardim,bebek ekmediginden de en fazla 2 minik parcayi cayiyla islatmak kosuluyla yediriyorum.Ben her besini ayri ayri tatmasi taraftari oldugum icin bulamac haline getirmekten cok tek tek minik sos kaselerinde hazirliyorum.Evet biraz zahmetli oluyor ama tatlari karismiyor.Birde ben bebek bisküvilerine karsiyim,icinde gereginden fazla seker oldugunu düsündügüm icin vermiyorum.Onun yerine bu bebek ekmekleri daha cok isime geliyor,yada evde yapabileceginiz pekmezle tatlandirilmis bisküvi tarifleride mevcut.

·         Ögle uykusuna yatarken yine anne sütü iciyor.

·         Uyandiginda sebze yemegi yiyor.

      Sebze menülerimiz ise söyle ;

Havuc,patates,sogan,brokoli,karnabahar,kabak,patlican,domates,taze fasulye,enginar,kereviz,kirmizi pancar,bazen sarimsak…Sebze listesi böyle uzar gider.Bunun yaninda tahillarda ekliyorum.Pirinc,bulgur,bugday (yarma),yesil mercimek..Ilavetende kuru nane ve birazcik zeytinyag ile tatlandiriyorum.

Sebzeleri yikayip,sirkeli suda beklettikten sonra dogruyorum.Mesela o gün brokoli yiyecekse 2 parca brokoli,1 minik havuc,1 minik patatesi soyup,dograyip daha önce de bahsettigim Avent´ten aldigim buharda pisirme makinasina atiyorum.Onlar haslanirken kücük celik bir tencere de yine yikadigim tahillari hasliyorum.Yalniz yesil mercimek cok gaz yaptigi icin hasladiginiz suyu püreye katmamanizi öneririm.Sonra haslanan tüm sebzeler ve tahillari karistirip makinanin blender kisminda cekiyorum.Daha cok corba kivaminda olmasini istiyorsaniz su ilave edebilirsiniz.O tamamen sizin isteginize bagli.Püre haline gelen sebzeleride mama tabagina alip bir tatli kasigi kadar zeytinyag ve biraz nane ekleyerek karistirip yediriyorum.

Tüm sebzelerin pisirme yöntemi ayni,dedigim gibi gerisi sizin fantezinize kalmis.Karistiripta verebilirsiniz ayri ayri da…

·         Cani isterse yine anne sütü teklif ediyorum.

·         Aksam üzeri meyve ögünümüzü yiyoruz.

Meyve menümüz ise söyle;

Cilek ve kivi haric (birkac defa verdim ama yanaklari hafif kizarinca biraz daha vermemeyi düsünüyorum) akliniza gelen her türlü meyveyi verebilirsiniz.Oglumun en sevdigi meyve muz.Icine muz katilmis herseyi istisnasiz yiyor ama muzda gereginden fazla kalori oldugu icin 3 günde 1 defa vermeyi tercih ediyorum.Hazirlama mantigi yine ayni.Henüz pütürlü gidalarla pek aramiz olmadigi icin kombine ettigim meyveleri eger cok sertse ve blenderdan gectiginde tane tane kalmaya müsaitse buharda hafif yumusayana kadar hasliyorum.Özellikle elma ve armut yiyecekse..Bu defa icine tahil katmadan veriyorum.Eger birkac gün üstüste kaka yapmamissa hazirlayacagim pürenin icine 1 tane kuru kayisi yada 1 tane kuru siyah erik katiyorum ve aksaminda sonuca ulasiyorum J Birkac defa pürenin kivamini cok sivi yapmistim ve cözüm olarak icine kasik mamasindan katip vermistim.Öylede sevmisti.

·         Meyveleride sindirdikten sonra yine anne sütü veriyorum.

·         Yatmadan bir saat kadar önce de 200 gram az yagli yogurt yediriyorum.

Yogurdu keci sütünden yada taze inek sütünden kendinizde yapabileceginiz gibi,eger benim gibi imkaniniz yoksa az yagli hazir yogurtlarida tercih edebilirsiniz.Yalniz dikkat etmeniz gereken bir husus var,bazi bebeklerde inek sütüne karsi reaksiyon gelisebiliyor.Bunu iyi takip etmeniz gerekiyor.

Yatarken ve gece boyunca her uyandiginda da anne sütü vermeye devam ediyorum.

Her ikinci gün meyve yada sebze menümüzü iptal edip onun yerine kasik mamasi veriyorum.Tatliyla ne kadar gec tanisirsa o kadar iyi mantigiyla hareket ediyorum.Sebzelerini bio almaya özen gösteriyorum.Ve gün icinde alabildigi kadar sivi tüketmesini sagliyorum.Et,tavuk ve kiyma olayina 7.ayini doldurdugunda gecmeyi düsünüyorum.Arada sirada Hipp hazir pürelerinden hindi,et ve tavugun tadini almisti ama kendim henüz yapmaya baslamadim.Bizde durum böyle.Ek gidalara tamamen alistik,düzenimiz oturdu..Darisi tüm ek gidalara yeni gececek olan anne-bebeklerin basina J

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder