3 Mayıs 2011 Salı

Temizlik Itiraflarim

     Hicbir zaman tozu havada kapmaya calisan bir yapim olmadi benim ancak herseyim yerli yerinde olsun,ortalikta ivir zivir biseyler olmasin,lavobolarim ve mutfagim her daim mis gibi olsun,takintim olan kapi kollari ve pirizlerde steril olsun isterim.Bu kadar ..Sadece hijyenik olmasi gereken yerler önemli yani.Günlük evi dip-köse temizledigim olmamistir..Hatta hamilelikten önce bile,bir gün komple dolaplari döküyordum,birgün kitapligi,birgün mutfagi…Yavas yavas,zevk alarak,arada cay molasi vererek…
     Ama artik ne yavas yavas yapabiliyorum,nede zevk alarak..Gün boyu oglumla ilgileniyorum,daha önce bahsetmistim sadece kucagimda uyuyor,bu huyundan vazgeciremiyorum ve günüm oturmakla geciyor.E haliyle gün icinde verimli degilim.Aksam olacak,esim gelecek,oglusu esime devredip kostur kostur yemek hazirlanacak,sonra sofra toplanacak o sirada zaten saat 8 oluyor,sonra oglus emzirilecek,uykuya hazirlanacak…Sonrada benim pilim bitmis oluyor zaten.Eger uyumadan önce kendimi güclü hissediyorsam ortaligi toparlayip,banyo ve mutfagi temizliyorum öyle yatiyorum.Eger ertesi gün sansliysam ve oglum sakinse apar topar süpürüp,toz aliyorum.Ütü,dolap icleri vs.haftasonuna kaliyor ve böylelikle hem hafta ici hemde haftasonu pestilim cikmis oluyor…
     Oglumun günlük temizligi,ütüsü yetiyor bana,bünyem fazlasini kaldirmiyor.Hani su dip-köse diye tabir edilen islem,bizde en son annem varken yapilmisti!Ev islerinde yardim edecek birini alacak olsam saat ücretine ucuk rakamlar istiyorlar ve memnun olan pek duymadim,her ne kadar icime sinmesede ayda 1 defa olsun,sirf camlar kapilar icin alacagim sanirim.Bu konuda Türkiye´dekiler öyle sanslilar ki!Annem,halam,kuzenlerim…Hepsi öyle rahatlar ki,cok imreniyorum…
     Itiraf ediyorum sadece misafir gelecegi zaman bende telas basliyor haliyle. Oglumu esime devredip ise koyuluyorum.Misafir agirlamayi cok sevsemde Allahtan burda haftaici gezmeleri pek yapilmiyorda,yalniz idare etmek zorunda kalmiyorum.Yoksa hem is,hem pasta börek,hem bebek…Hayatta yetistiremezdim…Bebekle cok zor… Misafirden sonraki birkac gün ev derli toplu kaliyor,sonra yine ayni…Masanin üzerinde kagitlar,dosyalar,icerde birikmis su siseleri…
     Aksi gibi evim tamamen siyah-beyaz..Mutfagimda dahil! Ben 3 sene önce böyle dösedim,hata ettim..Simdi moda oldu siyah-beyaz,herkes özeniyor ama hicte özenilecek bisey degil inanin! Ev kuranlara denk geldikce ´Amannn´ diyorum,´Amann siyah kullanmayin,hele ki parlak ve siyah hic kullanmayin´.Iyi hos,cokta güzel duruyor ama elinde toz beziyle gezmeyi göze aliyorsan güzel J Yakinda yavrukus emekleyince vay o dolaplarin haline diyorum…
     Üff ne cok sikayet ettim degil mi?Bugün bir hisimla islere girisince ve pestilim cikinca sicagi sicagina yazayim dedim…Daha yemek yapacagim…Zor dostum zooooor…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder