2 Mayıs 2011 Pazartesi

Disiplin Cabalarimin Baslangic Noktasi

     Bir önceki yazimda oglumu belli bir disiplin cercevesinde yetistirmek istedigimden bahsetmistim.Ama sevgiyle,ama korkutmadan,ama ölcülü…Ve yazimin sonunda disiplin icin kartlarimizi acik oynamamiz gerektigine deginmistim.Peki ama bunu nasil yapabiliriz?
     Ben kurallarimdan hem kendi aileme hemde esimin ailesine daha hamileyken bahsetmeye baslamistim.Kimisi abarttigimi düsünmüs olabilir,dogmamis bir bebek icin gereksiz konustugumuda…
     Ama erken cikardigim bu kartlarim bana su 5 ay icinde hep arti olarak döndü,dönmeye devam ediyor,böyle devam etmesini umuyorum…
     Bebegin özellikle gece uykusu saatinden en gec 1 saat önce evde olmak zorunda olusumdan,2 yasina kadar TV izlememesine,6 aylik olana kadar cok fazla öpücüklere bogulmayip,nerede olursak olalim benim olusturdugum düzenin bozulmamasi icin herseyin bana sorulmasina kadar herseyi zaman zaman,ince ince,sakin sakin isledim cevremdekilere…Suanda aksam en gec 8 de evdeyiz,kayinvalidemlerdeysek eger ben daha bisey demeden kayinvalidem haydi kizim gec olmadan gidin evinize diyor.Oglumun bulundugu ortamda TV fazla acilmiyor,acilsada oglumun bakmasi engelleniyor,ola ki bir anlik boslukta oglum TVye daldiysa özellikle esimin agabeyi ve annesi amann Cucu sari kartini cikarabilir diyerek olaya el koyuyorJ.3 aya kadar kimse tarafindan öpülmedi(kis mevsimi-hastalik mevsimi diye özellikle dikkat ettim)simdilerde yeni yeni kafasindan öpüyorlar.Kimse aman sunu giydir,bunu yedir,sunu ört demedi,alistigim alistirdigim düzen neyse o sekilde devam ediyor suan…Ha belki bunlar minik seyler,ama yakinda koyacagim ve uygulanmasini isteyecegim kurallarimin gecerliligi icin büyük adimlar,temel yapitaslari…
     Evet,iste böyle basladik…Taviz verir,verdirirsem tüm düzen bozulur,yok eger birlik icinde ayni kurallarin devamliligini saglayabilirsek iste o zaman hayat boyu öylede gider ve bunun adi disiplin olur…Suan hersey cok kolay...Gün be gün,oglum büyüdükce,istekleri  ve ihtiyaclari arttikca listemiz uzayacak…Onu üzmeden,aglatmadan,yormadan,baskilamadan ve özgürlügüne dokunmadan bu düzeni korumak istiyorum.Belli temel kurallardan ödün vermedende onun cocuk haklarina saygili olabilecegimizi düsünüyorum.Mesela tüm duvarlari boyamasina izin verirsem bunun sonu gelmez,hic izin vermeyerek baski kurarsam ona haksizlik etmis olur,hatta kimbilir belkide icinde uhde kalacak biseye sebebiyet verebilirim.Ama duvarin bir bölümünü ona ayirir ve yapmak istediklerini o alanda özgürce yapabilecegine ikna edersem hickimse üzülmez..
     Cevreyle baslayan disiplin alistirmalarim bakalim oglumda nasil bir etki yaratacak!Cünkü bizim ona vermeye calistiklarimizin tamamini almasi imkansiz!Onun zaten var olan  karakteri,aileden aldiklari,cevre ve yasam standartlari biraraya gelicek ve bir birey öyle olusacak…Karakterine müdahele etme hakkim ve sansim yok,olamazda!Arkadas ve cevre konusunda da elimden bisey gelmez.Ama temennim,ailesi olarak ona biseyler kazandirabilmek ve onunda buna acik olmasi…Cocuk yetistirmek daha simdiden kendini belli eden zor bir ismis hakikaten...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder